Meldpunt Wonen

We bieden een luisterend oor voor problematische situaties onder de noemer ‘Meldpunt Wonen’. Heeft u problemen met woningkwaliteit of discriminatie op de private huurmarkt? We lichten graag toe hoe u uw klacht verder kan opvolgen.

Voor een kwaliteitsprobleem volgen wij de procedure van Wonen Vlaanderen om deze aan te pakken in overleg met de eigenaar en neemt de gemeente een objectief standpunt in. Het kan gaan over elektriciteitsproblemen, vocht- en schimmelvorming of CO2-gevaar.

Bij discriminatie (op basis van geslacht, leeftijd, inkomen, afkomst, religie, …) bekijken we samen hoe u deze efficiënt en met kans op een succesvolle bemiddeling kan melden via het onlineformulier van Unia.

In beide gevallen dient u wel in het bezit te zijn van concrete bewijzen.

U kan ook steeds digitaal een melding bezorgen via www.3wplus.be/meldpuntwonen of neem rechtstreeks contact op met de woonconsulent via woonloket@kampenhout.be of 016 65 99 18.